miércoles, 17 de mayo de 2017

Mitos sobre a tecnoloxía


Os mitos son parte do sistema de crenzas dunha cultura ou comunidade e caracterízanse principalmente pola presenza de elementos que permanecen sen cambios no tempo. O feito de que aceptamos sen cuestionar a orixe de especial informe ou declaración, ás veces convértese en mito non verificado feitos que son aceptadas como verdadeiras por mecanismos de repetición no tempo entre diferentes xeracións dunha comunidade ou colectivo. Neste sentido, a palabra da boca e a tradición son críticos para asegurar a sostenibilidad das crenzas e mitos tamén.

O fenómeno dos falsos mitos esténdese a todos os ámbitos da sociedade e tamén no campo da tecnoloxía. De feito, hai algúns bastante forte e xeneralizada de que imos a enumerar a continuación:

Image result for CAMARA DE FOTOS1. A calidade mídese por unha cámara de megapíxeles 

Quizais esta é unha falsa crenza das máis estendidas entre a gran maioría dos usuarios de cámaras digitales, incluíndo min ata fai algúns anos. En parte, os fabricantes de cámaras mesmos contribuído dalgún xeito para establecer esta relación de conceptos falsos criterios de marketing estratéxico e vendas. A verdade é que a cantidade de megapíxeles dunha cámara digital só afecta á resolución das imaxes que se poden capturar, é dicir, a matriz de puntos ou píxeles distribuídos en forma bidimensional ao longo da superficie da imaxe. Polo tanto, a cantidade de megapíxeles dunha cámara que ofrece só afecta o tamaño no que se pode chegar a imprimir unha imaxe sen perder calidade ou resolución. A calidade de imaxe digital mídese por outros parámetros e depende de moitos factores tales como o número de píxeles, o tamaño do sensor, a calidade da lente e a forma de distribuír os píxeles na imaxe, etc.




Image result for juego pong2.Pong foi o primeiro videojuego da historia

No campo dos videoxogos Pong foi considerado durante moito tempo, de xeito errónea por especialistas e afeccionados, como o primeiro videojuego da historia. O que si que é certo deste xogo creado por Atari en 1972, é que está considerado como o primeiro xogo con distribución a gran escala a raíz do seu éxito a nivel mundial.

Xa en 1957 William Higginbotham, un físico afeccionado ao pinball, desenvolveu unha especie de xogo de tenis a partir dunha máquina conectada a un osciloscopio que facía as veces de monitor. O resultado foi ?Tennis for Two?, un xogo baseado nunha liña horizontal que representaba o terreo de xogo e unha vertical que facía as veces de rede, onde había que decidir o ángulo de saída da bóla e golpeala. Sen dúbida e a xulgar polo maior realismo con respecto a Pong, Tennis for Two podería considerarse como o primeiro antecedente do videojuego. Con todo, existen máis predecedentes anteriores a Pong como o xogo de naves espaciais de Steven Rusell de 1962 chamado Spacewar ou o xogo de persecución ?Fox and Hounds? desenvolvido por Ralp Baer e Bob Tremblay en 1966.



Image result for mac3. Os Mac non sofren virus

Outro dos mitos asumidos polos usuarios familiarizados co uso de PC?s e Mac?s é a invulnerabilidad fronte aos virus da que sempre fixo alarde Apple, tal e como afirma na súa páxina web ?O Mac é invulnerable aos miles de virus que ameazan aos ordenadores con Windows??. Evidentemente, trátase dun falso mito motivado por criterios de marketing para destacar do seu principal competidor, Windows, xa que, a día de hoxe, e dado o incremento de popularidade de Mac VOS X, o malware profesional adquiriu un caríz multiplataforma. Casos como o do troyano Flashback demostran que ningún sistema é invulnerable.



Image result for apple4.Apple inventou o sistema de fiestras:

Para concluír con algúns de numerosos falsos mitos da tecnoloxía, imos explicar outro dos mitos erróneamente atribuídos a Apple por exemplo o sistema de fiestras da interfaz gráfica de usuario.

Este sistema, que permite ao usuario traballar en varios programas ao mesmo tempo executados cada un deles na súa propia fiestra, foi atribuído de forma errónea a Mac e que Windows o plagió posteriormente para incorporalo nas novas versións do seu sistema operativo. Pero o certo é que o inventor da metáfora de fiestra informática deste sistema foi Xerox en 1972, tal e como mencionabamos noutro post. A errónea adjudicación a Apple da autoría do sistema de fiestras ten a súa orixe trala visita de Jobs de 1979 ás instalacións de Xerox Parc en Pau Alto, para permitir a Apple analizar o prototipo de GUI desenvolvido polos enxeñeiros de Xerox e intercambiar ideas cos seus enxeñeiros e programadores. Ante os problemas de Xerox por comercializar este sistema, Apple aproveitou a ocasión para incorporar o sistema creado por Xerox no seu sistema operativo, a cambio dun suculento paquete de accións da compañía trala súa debut en bolsa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario